Instructions of the CCP CC concerning the circular of the Beijing Garrison Command on the handling the case of the Zhejiang "Red Insurrection" faction (hongbaopai) going to Beijing to appeal for help (summary)

中共中央对北京卫戍区处理浙江“红暴派”组织赴京告状的通知的批示 (概要)

Releases Date: 

Jun, 1969

Issue Category: 

The Great Proletarian Cultural Revolution, commonly known as the Cultural Revolution, was a social-political movement that took place in the People's Republic of China from 1966 until 1976. Set into motion by Mao Zedong, then Chairman of the Communist Party of China, its stated goal was to preserve...

1969年6月2日至7月12日,浙江省“红暴”派群众组织制造赴京静坐事件。6月2日至4日,浙江省“红暴”派群众组织不满省革委会对他们的压制,组织了150多人到北京告状,6日又组织由各地、县参加的赴京代表团,拟写了“上京告状的汇报讨论提纲”,向中央提出《对浙江问题的几点初步要求》。6月12日,“红暴”派近200人到北京新华社总社静坐一昼夜,受到中央联合接待站的批评。20日,中央决定派北京卫戍区一个连队给“红暴”派办学习班,进行批评教育,动员他们返回浙江。25日,北京卫戍区发出经中共中央批示的通知,指出:“通知方剑文和他同来的人,包围新华社是完全错误的,要他对包围新华社一事,拿出一个触及灵魂、承认错误的检讨,限他3天内写出,并叫他和同来的人都立即回去。”11日北京卫戍区又宣读了经中共中央批示的第二个通知,指出:“6月26日向你们宣布通知后,至今你们没有执行,我们多次动员你们回去抓革命、促生产,有问题在当地解决,把你们送回浙江。从现在开始,你们的一切行动听从我们指挥”。12日,北京卫戍区将“红暴”派赴京人员200多人分两批护送回杭州。